Zdravím všechny nadšence plavání a sportu obecně, jako jsem i já sám. Mé jméno je Jarda a od nového školního/plaveckého roku vedu kromě plaveckých lekcí také lekce suché přípravy, kterou rozhodně považuji za důležitý doplněk přípravy každého, kdo to s plaváním myslí alespoň trochu vážně.

V životě plavce nejde jen o plavání a kilometry naplavané v bazénu nebo na otevřené vodě. Nezanedbatelnou součástí plavecké přípravy je tzv. suchá příprava. Ve Swim Smooth máme suchou přípravu jednou týdně po dobu 60 min. Během této hodiny chceme docílit rozvoje sily, vytrvalosti, ale i výbušnosti. Běžný trénink se dělí na 3 hlavní části. Tou první částí je rozcvička, zaměřená na zvýšení srdeční frekvence, protažení svalstva, mobilitu kloubů, dechová cvičení a dynamická zpevňující cvičení, kam spadá řada speciálních cviků jako: gorila, žížala, plazení á la motýl. Nedílnou součástí jsou cviky na CORE, tedy posilování břišního svalstva: u dětí velmi oblíbené 😀

Ve druhém bloku přecházíme na speciální posilovací cviky, které se liší podle zaměření na ten plavecký způsob, který se v danou dobu probírá a praktikuje v bazénu. Zvláštní péči věnujeme správnému technickému provedení. Naše plavce vzděláváme, aby věděli, k čemu je daný cvik dobrý, a jak ho správně provést. Nechceme mít svěřence, kteří slepě následují příkazy trenérů, ale uvědomělé plavce, kteří vědí moc dobře, proč suchou přípravu nezanedbávat a jak jí provádět správně. Chceme vychovávat chytré plavce, kteří budou moct dále pomáhat ostatním.

Ve třetím bloku se věnujeme správnému protažení, protože jako plavci chceme být silní, vytrvalí, ale také mrštní a pružní.

Zajímá Tě víc ohledně suché přípravy a chceš si to s námi vyzkoušet na vlastní kůži? Pak se k nám můžeš připojit každou středu v 17:30 na AXE.