Ahoj,

Jmenuji se Zuzana a jako bývalá závodní plavkyně mám ve Swim Smooth na starost vedení tréninků pokročilejších plavců. Většina lidí by v takové chvíli očekávala jen kilometry a kilometry „plavání ode zdi ke zdi“. Protože jsme ale Swim Smooth, i v rámci těchto tréninků neustále pracujeme na technice a co víc – často u toho zažijeme spoustu zábavy. Proto s Vámi, fanoušky plavání pravidelně  sdílím  zážitky a tréninkové tipy zde na blogu v rubrice „Střípky z tréninku“. Tak jako právě nyní…

Už od začátku mi dva svěřenci plavou s roztaženými prsty na rukou. Někdy je to horší, jindy lepší, nejspíš podle toho jak se zrovna soustředí. Každý trénink jsem se jim snažila vštípit, že se plave s prsty u sebe. Vysvětlila jsem jim všechny důvody, které existují, proč to tak je. Tím nejdůležitějším je větší záběrová plocha a tedy i větší a silnější záběr pod vodou. Cvičení bylo založené na pěti záběrech s roztaženými prsty a pěti záběrech s prsty u sebe tak, aby při plavání mysleli jen a pouze na prsty a na nic jiného.  Účelem tohoto tzv. „kontrastního cvičení“ je uvědomit si, že je opravdu rozdíl v tom, když se plave s prsty od/u sebe.  Další cvičení bylo podobné, tentokrát plavali 5 záběrů s prsty u sebe a 5 záběrů s prsty uvolněnými. Asi po třetí lekci mi to už nedalo a zeptala jsem se jednoho z nich (druhý nebyl přítomen), co tedy vnímá, když plave s roztaženými prsty. Jeho odpověď byla následující:“ No přece to, jak mi voda protéká mezi prsty!“. Teď už je to skoro perfektní, jen je občas ještě potřeba je upozornit na to, že jim žádné blány zatím nenarostly a že si musí udržet prsty u sebe!

Chcete také zažít pestrý trénink, který Vás posune dál? Chcete se připojit k tréninkům, které vede Zuzana? Podívejte se na profily našich trenérů a vyberte si s jedním z nás úvodní individuální nebo skupinovou lekci.