Plavecká škola a oddíl SWIM SMOOTH

facebook youtube phone
Rychlý kontakt:
+420 727 988 955

5 tajných rad

které Vám nebo Vašim dětem pomohou odstranit strach z potopení hlavy

10 klíčových dovedností

10 nejdůležitějších dovedností pro zdokonalování plavecké techniky kraul podle SWIM SMOOTH

  1. Výdechy do vody
    Naučit se vydechovat do vody ihned jakmile je obličej ve vodě, je nezbytná dovednost proto, abyste se mohli ve vodě uvolnit, oddálit únavu a zlepšit polohu těla. Více na  http://www.swimsmooth.com/exhalation.html
  2. Nadechování se na každou stranu
    Nadechovat se střídavě vlevo a vpravo neboli „bilaterální“ nadechování, vám pomůže plavat rovně a symetricky bez zbytečného vytváření chyb v technice z důvodu jednostranného přetěžování svalů jedné poloviny těla. Více na http://www.swimsmooth.com/bilateral.html
  3. Poloha hlavy při nádechu
    Nízko položená hlava stranou při nádechu vytvoří vzduchovou kapsu, do které se můžete bezpečně nadechnout, aniž by vám vtekla voda do nosu či do úst. Současně, tím podporujete správnou polohu těla, aniž by Vám klesaly nohy dolů. Více na http://www.swimsmooth.com/breathing.html
  4. Rotace těla
    Dostatečná a stejně velká rotace na obou stranách snižuje odpor a umožnuje efektivní záběr s vysokým loktem. Více na http://www.swimsmooth.com/rotation.html
  5. Zpevnění a vytažení těla
    Současná rotace ramen a boků jako jednoho celku pomáhá generovat větší hnací sílu. Vytažení z ramen i boků pomáhá zlepšit polohu těla.
    Více na http://www.swimsmooth.com/rotation.html
  6. Protnutí hladiny rukou
    Vstup ruky do vody způsobem "prostředníček na prvním místě" ideálně nastaví dlaň pro uchopení vody a následný efektivní záběr bez přetěžování ramen. Vstup ruky do vody palcovou stranou je hlavní příčinou zranění ramene. Více na http://www.swimsmooth.com/catch.html
  7. Uchopení vody
    Dodržení polohy zápěstí vyšší než prsty a lokty vyšší než zápěstí Vám umožní uchopit vodu již v první fázi záběru a tím zvýšit hnací sílu. Více na http://www.swimsmooth.com/catch.html
  8. Záběr pod hladinou
    Pod hladinou je ruka a paže vedena vzad, nikoliv dolů nebo do strany. Tím dosáhnete větší rychlosti bez zbytečného plýtvání energie.
  9. Kraulové nohy
    Střídavé pohyby dolních končetin vedené od kyčlí, bez pokrčování kolen a uvolněnými kotníky vám umožní bez větší námahy a vysílení vyvíjet propulzi dolními končetinami (efektivně kopat) a současně umožní docílit lepší polohy těla a zamezí padání nohou. Více na http://www.swimsmooth.com/kick.html
  10. Délka plaveckého kroku
    Dlouhý plavecký krok je efektivní jen do tzv. „sweet bodu“, než je narušen rytmus a načasování pohybu paží. Sweet bod je u každého plavce individuální a proto neexistuje rovnítko čím delší plavecký krok tím efeketivnější záběr. Plavecký záběr vedený bez zastavení, tzv. „mrtvých bodů“ vám zvýší hnací sílu, aniž byste museli zbytečně vynakládat energii na opětovnou akceleraci. Více na http://www.swimsmooth.com/strokerate.html

Pokud máte pocit, že jsou tyto rady sice pravdivé, ale uvedení do praxe těžké, nenechte se mýlit. Velmi dobře víme, že správná komunikace je základ, a tak se snažíme s našimi plavci komunikovat nejen odborně, ale také s humorem. Podobně jako naše trenérka Zuzana, jejíž články "Jak plavat kraul, téměř jako s plovacími blánami", či "Jak učíme kraulové nohy" si můžete přečíst na našem Blogu.

 

Líbí se Vám klíčové dovednosti a chcete zjistit více?

Napište nám na info@swimsmooth.cz nebo na 727 988 955.

Těšíme se na Vás! Sledujete nás na Facebooku, ať víte, co se u nás děje.